Gwarancja i zasady użytkowania

Serdecznie dziękujemy za zakup produktu marki Cameo i jednocześnie gratulujemy dokonania właściwego wyboru. Aby mogli Państwo cieszyć się naszym produktem jak najdłużej i korzystać z jego zalet – nie tylko w okresie gwarancji, ale przez wiele następnych lat – przekazujemy Wam kilka informacji i wskazówek dotyczących optymalnego korzystania z produktów naszej marki.

 

 

OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

 

  • Marka CAMEO-HOME będąca własnością firmy RSA Rafał Stec z siedzibą przy ul. Świętojańskiej 105a w Rzeszowie 35 – 304, zwana dalej Producentem, udziela gwarancji na okres 24 miesięcy, licząc od daty udokumentowanego zakupu, lecz nie dłużej niż 36 miesięcy od daty wyprodukowania.
  • Gwarancja obowiązuje wyłącznie dla towarów zakupionych i znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Gwarancja na zakupione produkty nie wyłącza, nie ogranicza i nie zawiesza uprawnień kupującego, które wynikają z rękojmi.
  • Odpowiedzialność Producenta z tytułu udzielonej gwarancji obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn leżących w produkcie.
  • Gwarancja obejmuje użytkowanie produktów przez osoby fizyczne, w celu niezwiązanym z  działalnością gospodarczą lub zawodową.

 

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU ZGŁOSZENIA REKLAMACYJNEGO

Z TYTUŁU GWARANCJI PRODUCENTA

 

  • Wszelkie reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej w punkcie zakupu. Niezachowanie tej formy jest równoznaczne z niezgłoszeniem reklamacji. Sprzedawca zobowiązany jest do bezzwłocznego powiadomienia Producenta o zaistniałej usterce.
  • Podstawą wszczęcia procedury reklamacyjnej jest wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego zawierającego dokładny opis wady oraz przedstawienie dowodu zakupu.
  • Zgłoszenie reklamacyjne zostanie rozpatrzone, a decyzja o jego przyjęciu lub odrzuceniu oraz ewentualnym sposobie załatwienia zostanie przekazana kupującemu nie później niż 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez Sprzedawcę.
  • Producent na podstawie zdjęć ilustrujących zgłoszoną wadę określa sposób załatwienia reklamacji oraz jej zasadność. W przypadku braku możliwości przesłania zdjęć lub oceny zgłoszonej wady na podstawie dostarczonych zdjęć, przedstawiciel Producenta ma prawo dokonać weryfikacji zasadności reklamacji na podstawie rozmowy telefonicznej z kupującym. 
  • W przypadku uznania reklamacji naprawa lub wymiana towaru zostanie przeprowadzona w terminie 21 dni, licząc od dnia odebrania wadliwego towaru od Kupującego lub od Sprzedawcy.
  • Czas udzielonej gwarancji zostanie przedłużony o okres naprawy gwarancyjnej.
  • Na czas transportu do siedziby Producenta wadliwy towar powinien być przez Kupującego należycie zabezpieczony przed ewentualnym zabrudzeniem i zniszczeniem.
  • Producent nie udostępnia produktu zastępczego na okres naprawy.
  • Gwarancja obejmuje w pierwszej kolejności dwukrotną naprawę lub wymianę uszkodzonych komponentów.
  • Przy nieusuwalnych wadach towaru procedura jest następująca:
  • obniżenie ceny towaru,
  • wymiana towaru na nowy z zastrzeżeniem odstępstw od oryginalnego wzorca wynikającego ze zmian technologicznych i produkcyjnych,
  • anulowanie umowy.

 

PRZYPADKI NIEPODLEGAJĄCE GWARANCJI

 

  • Uszkodzenia powstałe w wyniku:
  • niewłaściwego transportu, przenoszenia lub montażu,
  • niewłaściwego sposobu użytkowania i przechowywania (nieprawidłowe podłoże, wilgotność, temperatura),
  • zdarzeń losowych, przeróbek materaca dokonanych przez Kupującego lub na jego zlecenie,
  • niewłaściwie dobranego stelaża lub jego braku.
  • Naturalne zużycie i starzenie się produktu.
  • Odkształcaniu się materaca do 2 cm głębokości, co jest efektem normalnego użytkowania i nie stanowi defektu fabrycznego.
  • Supełkowanie się pokrowca wynika z normalnego zużycia materiału.
  • Pofałdowanie pokrowca wynika z normalnego użytkowania.
  • Zmiana koloru pianek wynika z naturalnego zużycia produktu i nie ma wpływu na jego parametry.
  • Produkt, który jest mocno zabrudzony i nie spełnia warunków higieny.
  • Produkt mający wady i uszkodzenia, w wyniku których obniżono jego cenę.
  • Wymiana lub zwrot materaca w przypadku kiedy ulegnie on odkształceniu w wyniku niewłaściwego doboru materaca do wagi klienta, lub ze względu na niewłaściwie dobraną twardość.
  • Nieznaczne różnice w poszczególnych egzemplarzach. Wynikają one ze specyfikacji produkcji, ponieważ każdy materac wytwarzany jest indywidualnie.
  • Niedogodności wynikające z właściwości surowców użytych do produkcji np. specyficzny zapach, który znika w miarę użytkowania.
  • Rozmiar materaca różniący się od podanego na etykiecie o ±1%.
  • Zmiana twardości materaca następuje wskutek normalnego zużycia.
  • Niestosowanie się do ogólnych zasad dotyczących użytkowania materacy stanowiących integralną część karty gwarancyjnej. Nieprzestrzeganie ich powoduje utratę uprawnień wynikających z gwarancji.

 

ZASADY UŻYTKOWANIA MATERACY

 

Materac jest przedmiotem użytku osobistego, użytkowany w niewłaściwy sposób może ulec szybszemu zużyciu. W celu przedłużenia żywotności materaca należy stosować się do poniższych zaleceń.

 

DOBÓR WŁAŚCIWEGO STELAŻA DO MATERACA

 

  • Materac powinien mieć zapewniony swobodny przepływ powietrza i wentylację, w tym celu nie należy kłaść go bezpośrednio na podłodze lub innym materiale nośnym pozbawionym otworów. Materac należy użytkować w komplecie z odpowiednim stelażem.
  • Dla ochrony materaca przed zamoczeniem i zabrudzeniem zaleca się stosowanie ochraniaczy lub prześcieradeł ochronnych.
  • Stelaż pod materac powinien być wykonany z listew drewnianych lub elastycznych sprężynujących. Stelaże tego typu zapewniają naturalną wentylację materaca.
  • Odległości między listwami w stelażu nie mogą być większe niż 40 mm.

 

KONSERWACJA I UŻYTKOWANIE MATERACY

 

  • Wymiar wewnętrzny w łóżku nie może być mniejszy niż wymiar materaca.
  • Materace są przeznaczone do użytkowania we wnętrzach o temperaturze 10 – 30 stopni Celsjusza i średniej wilgotności powietrza 45 – 60%. W przypadku materacy zawierających piankę termoelastyczną temperatura dobowa powinna mieścić się w przedziale 17-23 stopni Celsjusza.
  • Materac nie może służyć jako forma siedziska, częste siedzenie na materacu powoduje trwałe uszkodzenia (wgniecenia i odkształcenia).
  • Materac obustronny należy przynajmniej raz na 6 miesięcy obrócić, zwiększa to żywotność materaca i poprawia higienę snu. Zarówno materac obustronny jak i jednostronny można obrócić na linii głowa – nogi, aby wszystkie miejsca materaca były obciążone równomiernie.
  • Materac powinien być regularnie wietrzony. Łóżko najlepiej jest ścielić dopiero wtedy gdy pościel i materac są suche (nieprzepocone). Spanie na wilgotnym materacu jest niewskazane i chorobotwórcze.
  • Materaca nie należy suszyć na słońcu, może to spowodować jego odkształcenie lub zdeformowanie.
  • Nie wolno stawać na ani skakać po materacu, może to doprowadzić do uszkodzenia jego wewnętrznej struktury.
  • Pokrowce przeznaczone do prania mają zamki rozdzielcze wszyte wokół materaca oraz wszywki z informacją o sposobie prania.
  • Materaca nie wolno:
  • prać i czyścić na mokro,
  • czyścić za pomocą pary wodnej.
  • Wymiana materaca na nowy jest uzależniona od rodzaju surowców. Dlatego nie można jednoznacznie określić, jak często należy wymieniać materac. Przyjmujemy, że okres użytkowania materaca wynosi do 10 lat. Ze względów higienicznych powinno się zaplanować wymianę po upływie 5 lat.

Data zakupu:

Data produkcji:

Kontrola jakości:

Nazwa:

Wymiar:

Pieczątka sklepu:

 

Data ostatniej aktualizacji styczeń 2021 r.

 

Kontakt

Biuro obsługi klienta:

Producent zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w kolorystyce, wzornictwie i wymiarach prezentowanych wyrobów.
Oferta na stronie publikowana jest w celach informacyjnych i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66, §1 Kodeksu Cywilnego.